Do zadań Centrum należy w szczególności:
- inicjowanie, koordynacja i kompleksowe wsparcie organizacyjne realizacji badań klinicznych oraz badawczych eksperymentów medycznych, w szczególności poprzez:
- wsparcie badaczy na etapie przygotowywania wniosku o dofinansowanie projektu badania klinicznego lub eksperymentu badawczego, w tym doradztwo naukowe i projektowe związane z biostatystyką i planowaniem badań,
b) wsparcie na etapie przygotowania i rejestracji dokumentacji badania klinicznego, w tym w tworzeniu dokumentacji badań klinicznych (pisarstwo medyczne);
3) prowadzenie analizy wyników badań poprzez ciągłe ich monitorowanie w trakcie badania oraz raportowanie po jego zakończeniu;
4) zapewnienie wysokiej jakości prowadzonych badań oraz monitorowanie jakości niekomercyjnych badań klinicznych;
5) zarządzanie danymi i materiałem biologicznym w zakresie dostępu do danych klinicznych/eksperymentów badawczych oraz dostępu do materiału biologicznego bankowanego w trakcie realizacji badań klinicznych;
6) obsługa biobankowania materiału biologicznego w ramach projektów naukowych oraz w ramach zewnętrznych zleceń komercyjnych, w tym w ramach współpracy naukowej z innymi jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz podmiotami spoza Uniwersytetu Jagiellońskiego;
7) udzielanie konsultacji w zakresie biobankowania materiału biologicznego oraz przygotowywanie wycen usługi biobankowania na etapie przygotowywania wniosków projektowych;
8) organizacja dostarczania badanych produktów leczniczych do innych ośrodków;
9) obsługa medyczno-naukowa niekomercyjnych badań klinicznych pod kątem bezpieczeństwa farmakoterapii;
10) obsługa zewnętrznych zleceń w zakresie projektowania, rejestracji, monitorowania i realizacji badań klinicznych komercyjnych i niekomercyjnych.
11) stworzenie, aktualizacja i utrzymanie systemów zarządzania jakością zgodnie z obowiązującymi wytycznymi i standardem modelowego Centrum Wsparcia Badań Klinicznych wersja 3.0 oraz standardem Biobank 2.0, obejmujących standardowe procedury operacyjne (SOP), zarządzanie personelem oraz infrastrukturą technologiczną;
12) realizacja działań edukacyjnych, informacyjnych i promocyjnych dotyczących badań klinicznych skierowanych do interesariuszy, w tym pacjentów, organizacji pacjenckich oraz personelu medycznego;
14) utrzymanie i rozwój systemów teleinformatycznych wspierających zarządzanie badaniami klinicznymi oraz biobankowaniem;
13) realizacja działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących działalności Centrum;
15) prowadzenie obsługi finansowej, księgowej oraz prawnej badań klinicznych;
16) zapewnienie prawidłowej archiwizacji i przechowywanie dokumentacji badań klinicznych zgodnie z wymogami zasad Dobrej Praktyki Klinicznej, przepisami powszechnie obowiązującymi oraz z umową na realizację badania klinicznego.