| Pierwszy planowany kierunek studiów: TECHNOLOGIE PRZYSZŁOŚCI W ZASTOSOWANIU KLINICZNYM, skierowany jest głównie do specjalistów różnych dziedzin medycyny oraz bioinżynierów, biotechnologów, bioinformatyków. Przedmioty realizowane w ramach tego kierunku, obejmujące: przygotowanie do analizy danych źródłowych, tworzenia modeli 3D, ich rejestracji, analizy oraz zaawansowanego obrazowania, tworzenia aplikacji w rozszerzonej rzeczywistości (technologie immersyjne) na potrzeby medyczne, zastosowanie nanotechnologii, środowiska programistycznego Python oraz Sztucznej Inteligencji w medycynie, a także możliwości wykorzystania klinicznego obrazowania czynnościowego narządów oraz telemetrii, pozwalają na poznanie i aplikację innowacyjnych technologii w codziennej praktyce medycznej dla poprawy diagnostyki i leczenia chorych oraz stymulują do poszukiwania nowych rozwiązań technicznych w procesie diagnostyczno-terapeutycznym. Drugi kierunek studiów: BIOFARMACJA OBLICZENIOWA, skierowany jest przede wszystkim do farmaceutów, biochemików, biotechnologów, bioinformatyków. Kierunek przygotowuje do projektowania leków i kandydatów na leki na podstawie metod modelowania poprzez realizację przedmiotów dotyczących podstaw programowania w języku R/Python, wykorzystywania środowisk programistycznych oraz zastosowania sztucznej inteligencji w projektowaniu i rozwoju leków, matematyki układów dynamicznych, metod numerycznych i statystycznej analizy danych, a także modelowania farmakokinetycznego, molekularnych i fizjologicznych podstaw tych procesów dla ksenobiotyków, a także analizy i przewidywania kinetyki i farmakodynamiki leków i kandydatów na leki. Trzeci kierunek studiów EDUKACJA MEDYCZNA W ERZE CYFROWEJ przygotuje kadrę dydaktyczną różnych kierunków zawodów medycznych i związanych z ochroną zdrowia do szerokiego wykorzystania w procesie nauczania nie tylko najnowszych osiągnięć pedagogicznych, ale także innowacyjnych technologii symulacyjnych. Przedmioty obejmujące nowości w edukacji realizowanej w środowisku wygenerowanym cyfrowo z innowacyjnym podejściem do symulacji medycznej, mają na celu poprawić kompetencje kadry dydaktycznej, przyczyniając się do zwiększenia efektywności przekazywania wiedzy i umiejętności dla przyszłych pracowników ochrony zdrowia oraz poprzez zapoznanie z innowacyjnymi technologiami mogą wpłynąć na potencjalne wykorzystanie kliniczne lub badawcze tych technologii. |